Liczy się wartość dla klienta
Strategiczne zarządzanie cenami
Liczy się wartość dla klienta
Osiemdziesiąt procent cen powstaje w wyniku analizy poniesionych kosztów. Tymczasem nie ma nic bardziej błędnego. W ten sposób na rynek trafiają produkty za drogie lub za tanie. Pierwszych nikt nie chce kupować, a drugich nikt nie ceni.
O tym, jak należy ustalać ceny, dowiedzieli się uczestnicy seminarium przeprowadzonego w Warszawie przez specjalistę w tej dziedzinie, profesora Richarda Harmera z Boston University i partnera amerykańskiej firmy doradczej Strategic Pricing Group. Okazuje się jednak, że nawet krytykowane od samego początku przez wykładowcę podejście kosztowe może znaleźć zastosowanie w praktyce, lecz tylko doraźnie. Np. w procesie wprowadzania na rynek nowego produktu, a zwłaszcza do wyliczania punktu przełamania (break-even point), tzn. minimalnej wielkości sprzedaży, przy której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta