Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dziecko cytrynowej świeżości

26 listopada 1999 | Magazyn | JZ
źródło: Nieznane

Życie z reklamą

Dziecko cytrynowej świeżości

RYS. ANDRZEJ JACYSZYN

Inne dzieci przytulają misia, moje tuli pudełko proszku do prania. Nie rozstaje się z butlą płynu do płukania tkanin, pastą do zębów i szamponem. Przed wyjściem sprawdza, czy na pewno włożyłam je do torby. Wszystko przez te reklamy - matka czteroipółletniego Maćka jest rozbawiona i przerażona zarazem.

Przeciętne polskie dziecko ogląda telewizję około 30 godzin tygodniowo, w tym trzy godziny wpatruje się w reklamy. Efekty bywają zabawne.

- Ale dla innych - Anna Wróblewska, matka dwóch synów, nie śmieje się, kiedy wspomina kąpiel starszego. - Rozsmarował sobie na głowie szampon, udając, że to szampon koloryzujący i wykrzykiwał: intensywny połysk, puszystość, nowy naturalny kolor! Kiedy sięgnęłam po prysznic, wpadł w rozpacz. Płakał, że w reklamie nie było spłukiwania i on chce tak zostać na zawsze.

Łazienka, miejsce najczęściej chyba pokazywane w reklamach (szamponów, proszków do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1864

Spis treści

Fotoreportaż

Ubezpieczenia

Zamów abonament