Bilans wiedzy i umiejętności
Między teorią a praktyką
Bilans wiedzy i umiejętności
MAREK DIETL
Współczesne społeczeństwo wyposażyło uniwersytety i wyższe uczelnie w niezwykłą władzę. Odmowa przyznania dyplomu równa się ograniczaniu możliwości zdobycia satysfakcjonującej pracy. Władza ta jest nieodmiennie powiązana z podwójną odpowiedzialnością: za to, kto może zostać absolwentem oraz jaka wiedza, umiejętności i postawy zostały wpojone w toku studiów.
Od tego, co studenci wyniosą ze szkoły, zależy ich kariera. Szczególnie widać to przy kształceniu menedżerskim. Wymagania stawiane szkołom biznesu są niezwykle wysokie. Pracodawcy oczekują wszechstronnie wykształconych specjalistów, którzy po krótkim wewnętrznym treningu staną się pełnowartościowymi członkami zespołów. Uczelnia wyższa ma charakter akademicki, więc nie może i nie powinna podawać gotowych recept, ale raczej uczyć myślenia abstrakcyjnego i wnioskowania. Dlatego niezbędnym elementem krajobrazu uczelni muszą się stać inicjatywy studenckie, które przy pomocy wykładowców i potencjalnych pracodawców pomogą łączyć teorię z praktyką. Junior Consulting Group (JCG) - pierwsze w Polsce studenckie stowarzyszenie świadczące usługi doradcze - od ponad półtora roku próbuje wypełniać lukę między teorią a rzeczywistością...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta