Komunikacja przede wszystkim
Identyfikowanie zagrożeń
Komunikacja przede wszystkim
Kilka lat temu jedna z największych europejskich firm lotniczych rozpoczęła program zmiany wizerunku z firmy o silnie narodowym charakterze na globalną. Przeprowadzono kosztowną kampanię, zmieniło się logo firmy. Na zewnątrz wyraźnym znakiem była zmiana wyglądu samolotów, na których pojawiły się wzory graficzne symbolizujące kultury całego świata.
Tuż po rozpoczęciu programu zastrajkowała załoga pokładowa. Przeciwko byli także konserwatywni pasażerowie klasy biznesowej, przynoszący przewoźnikowi większość dochodów. Nie odpowiadało im usunięcie flagi narodowej z samolotów. W rezultacie kierownictwo firmy zadecydowało o przerwaniu programu. W jej przypadku opór przeciwko zmianom zniweczył plany kierownictwa.
Analiza zagrożeń
Dlaczego w tak wielu przypadkach zmiany, często nawet te pozornie dobre dla wszystkich, bywają odrzucane? Wspomniana firma lotnicza prawdopodobnie nie przeanalizowała możliwych zagrożeń przy wprowadzaniu programu, czego skutkiem była nieefektywna polityka komunikacji. I to stało się jedną z przyczyn wstrzymania bardzo ciekawego i oryginalnego programu, szeroko komentowanego w mediach na całym świecie.
Ten sam błąd może się przytrafić przedsiębiorstwu każdej wielkości, które stoi w obliczu zmian. Bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta