Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatry

16 marca 2000 | Dobre, lepsze, najlepsze | DK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TEATRY

Kurt Weill, czyli o samotności kobiet

Kraków, Teatr Łaźnia, tel. (0-12) 292-00-58

fot. GRZEGORZ GŁAZIK

Udane, brawurowo zagrane widowisko w wykonaniu studentek drugiego roku kierunku wokalno-estradowego krakowskiej PWST. Wyszło spod ręki inicjatora i szefa nowej specjalizacji aktorskiej, prof. Józefa Opalskiego. To jego piąte podejście do muzycznego dorobku Kurta Weilla, po świetnie przyjętych przedstawieniach na scenach m.in. Krakowa (Teatr STU) i Bytomia (Opera Śląska). Świadczy to, jak wysoki próg mobilizacji musiało przejść siedem aktorskich aspirantek. Na szczęście obok urody i wdzięku młodości każda z nich posiada spore możliwości wokalne i wyczucie sceny. Po prostu duszę. Zbiór zindywidualizowanych charakterów, odmiennych wrażliwości i temperamentów, złożył się na spektakl zaskakująco spójny, w którym obok nastroju refleksyjnej zabawy zagościła prawdziwa magia sztuki. Układ 18 kompozycji Weilla, stworzył fascynujący portret kobiety, w całym bogactwie i dramatyzmie jej różnorodnych możliwości - od dziwki, po świętą. Premiera spektaklu przypada na czas dwóch rocznic Kurta Weilla: stulecia urodzin (2 marca 1900) i 50-lecia śmierci (3 kwietnia 1950).

Kobieta bez skazy

Warszawa, Teatr Nowy, tel. (0-22) 849-35-51

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1962

Spis treści
Zamów abonament