Przyjazna policja
Czas oczekiwania na rozmowę z policjantem nie przekraczający pięciu minut, specjalnie wydzielone miejsca parkingowe, lady recepcyjne w komisariacie, tak by policjant nie rozmawiał z petentem zza szyby, demontaż krat w jednostkach policji, lokalna prasa w poczekalni oraz kawa, herbata lub soki owocowe w pokoju przyjęć i kompetentny, uprzejmy policjant - takie m.in. zmiany w kontaktach policja - obywatel przewiduje program "Granica wschodnia, zarządzanie i infrastruktura" realizowany w ramach PHARE - COP 98. Policjanci brytyjscy i holenderscy szkolą polskich kolegów, jak kompetentnie i uprzejmie obsługiwać petentów.
W województwie podlaskim pilotażowo wdrażają ten program komendy policji w Suwałkach i Hajnówce. Ankietowani w ciągu ostatnich dwu miesięcy interesanci w niemal 100 proc. są zadowoleni z takich zmian - twierdzi Maria Kubajewska z zespołu prasowego podlaskiej policji.
E.P.