Czytamy, ale nie rozumiemy
Raport OECD o alfabetyzmie funkcjonalnym
Czytamy, ale nie rozumiemy
Ogłoszony wczoraj w Paryżu raport Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) o alfabetyzmie funkcjonalnym, czyli m. in. o umiejętności rozumienia tekstu i przetwarzania informacji, w latach 1994 - 1998 przypomniał złe wyniki, jakie osiągnęli Polacy badani w 1994 roku. Ale chociaż w dziewięciu kolejnych państwach przed dwoma laty przeprowadzono podobne badania, to pozycja Polski niewiele się poprawiła - gorzej od nas w tych badaniach wypadła tylko Portugalia i Chile.
Raport OECD "Literacy in the Information Age" (Alfabetyzm funkcjonalny w epoce informacji) podkreśla, że w dzisiejszych czasach umiejętność rozumienia tekstu, posługiwania się danymi z tabel i wykresów, dokonywanie prostych obliczeń, na przykład o uzyskanym oprocentowaniu lokaty bankowej, są potrzebne człowiekowi w domu, pracy i do funkcjonowania w społeczeństwie. To, w jakim stopniu potrafi skorzystać z informacji docierających do niego z ogłoszeń,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta