Sprzedaż usług turystycznych
Comiesięczny redakcyjny dyżur
Sprzedaż usług turystycznych
Oto ostatnia relacja z dyżuru telefonicznego poświęconego VAT oraz akcyzie, który odbył się w naszej redakcji 18 maja. Na pytania czytelników odpowiadał TOMASZ GRUNWALD, doradca podatkowy w spółce KPMG.
Biuro turystyczne kupuje usługi hotelowe oraz turystyczne. Włącza je do swojego pakietu turystycznego i sprzedaje osobom indywidualnym, a także innym biurom turystycznym, naliczając marżę. Jaką stawkę VAT powinno zastosować do kupna i odsprzedaży?
Tomasz Grunwald: Jeżeli biuro turystyczne kupuje usługi świadczone na terenie kraju, to zakupy te powinny być obciążone 7 proc. stawką VAT. Ono jest odpowiedzialne za całą usługę turystyczną. Fakt, że wykonuje ją ktoś inny, nie ma znaczenia. Nie można więc mówić o tzw. odsprzedaży usług obcych, lecz o sprzedaży usług turystycznych we własnym imieniu, a te są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta