Obowiązuje od dzisiaj
- Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
- Limity cen leków i odpłatność Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Reklama porównawcza tylko wyjątkowo
Przedsiębiorca będzie mógł reklamować swoje wyroby, porównując je z produktami konkurencyjnych firm, jeśli nie naruszy przy tym dobrych obyczajów. Stosując reklamę porównawczą, musi spełniać łącznie wszystkie warunki określone w ustawie.
Reklama porównawcza dozwolona jest pod pewnymi warunkami. Określa je nowela z 16 marca 2000 r. (Dz. U. nr 29, poz. 356) do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy o radiofonii i telewizji. Nowe przepisy wchodzą dziś w życie.
Reklamę porównawczą uznaje się za czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Nowela dokładnie mówi, kiedy reklama porównawcza ich nie narusza.
Wymienia osiem przesłanek, które musi spełniać łącznie.
Dozwolona będzie więc reklama porównawcza,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta