Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polscy armatorzy zespawają promy

06 października 1994 | Ekonomia | KG

Polscy armatorzy zespawają promy

Wszystkie szwedzkie promy pasażerskie pływające po Bałtyku muszą mieć zespawaną furtę dziobową. Jeśli wiatr będzie wiał z siłą powyżej 22 metrów na sekundę, a fale przekroczą 4 metry, wówczas żadna jednostka z nie zaspawanymi dziobami nie będzie mogła o puścić szwedzkich portów. Tak zdecydował szwedzki Urząd Morski po zatonięciu promu MS Estonia. Polscy armatorzy obsługujący bałtyckie linie promowe uznają decyzję Szwedów za wyłącznie psychologiczne zagranie w obawie przed u tratą części klientów.

-- Pomimo że postanowienie szwedzkiego Urzędu Morskiego nie jest dla nas wiążące, PŻB planuje jednak zespawać ruchome części dziobu Pomeranii przemierzającej najdłuższą trasę z Gdańska do Helsinek -- powiedziała "Rz" dyrektorka PŻB Władysława Byczek. Przedstwicielka PŻB twierdzi, że nie wpłynie to na czas załadunku i rozładunku tej jednostki, ponieważ PŻB od lat ekspolatuje prom Rogalin, który ma tylko luki rufowe. Wszyscy armatorzy, którzy zespawają furty dziobowe poniosą jednak straty sztauerskie. Na Pomeranię...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 289

Spis treści
Zamów abonament