Polska wojna kafelkowa
Jak konkurują ze sobą najwięksi producenci płytek ceramicznych
Polska wojna kafelkowa
Nie chcieliśmy dyskredytować konkurenta. Pojawił się jednak problem identyfikacji produktu, marki- twierdzi wiceprezes Opoczna SA, Piotr Fidos
FOT. MARIAN ZUBRZYCKI
Co takiego wydarzyło się na rynku płytek ściennych i podłogowych, że klienci przestali odróżniać polskie produkty? Największy polski producent płytek ceramicznych, Opoczno SA, utracił monopol, jakim cieszył się, zwłaszcza w czasach PRL. W ostatnich latach pojawiło się kilkunastu nowych producentów, w tym kilku silnych konkurentów.
W lipcu i sierpniu firma Opoczno SA opublikowała w "Gazecie Wyborczej" płatne ogłoszenie następującej treści: "W związku z napływającymi do nas reklamacjami na wyroby pochodzące od innych producentów, w tym z firmy Ceramika Paradyż (...), Opoczno Spółka Akcyjna informuje wszystkich klientów, że wyroby firmy Ceramika Paradyż nie są wyrobami spółki Opoczno SA, firmy o 117-letniej tradycji. Jedyny związek między ww. firmą z nazwą Opoczno SA to zarejestrowanie swojej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta