Jak znaleźć miejsce na rynku
Nowa strategia Bud-Banku
Jak znaleźć miejsce na rynku
ANDRZEJ LASKOWSKI ADAM PIETRASIK
Zgodnie z przyjętą w 2000 r. nową strategią, Bank Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego w Warszawie ma powrócić do finansowania mieszkalnictwa. Tym samym zakończy on być może trwający od 1996 r. okres poszukiwań miejsca na rynku.
Zarząd kierujący Bud-Bankiem w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych stwierdził, że program Funduszu Hipotecznego poniósł fiasko i że nie da się utrzymać z refinansowania kredytów, których miały udzielać banki uczestniczące w tym przedsięwzięciu. Chcąc zaradzić tej sytuacji, spróbowano znaleźć nowe źródła dochodów. Rozwiązaniem miała być współpraca z górnictwem - co było zresztą w pewnym stopni pochodną istniejącego wtedy układu personalnego. Realizacja pomysłu zapewniła bankowi możliwość samodzielnego utrzymania się na rynku. Jest to jednak jedyny sukces władz banku z lat 1996-99. Finansowanie górnictwa okazało się jednocześnie pułapką. Bank Rozwoju Budownictwa Mieszkaniowego bowiem odszedł w znacznej mierze od dziedziny gospodarki, z którą miał najwięcej wspólnego, czyli od szeroko rozumianego budownictwa. Bank dysponował znacznym kapitałem ludzkim i wiedzą potrzebną do rozwijania produktów dla tego segmentu. Wskutek podjętych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)