Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nawet sztaby nie wierzą w wygraną

11 września 2000 | Publicystyka, Opinie | ma.s.
źródło: Nieznane

ROZMOWA

Radosław Markowski, politolog

Nawet sztaby nie wierzą w wygraną

FOT. RAFAŁ GUZ

Rz: O co chodzi w tej kampanii prezydenckiej?

RADOSŁAW MARKOWSKI: O wybór prezydenta.

Czyżby?

Chyba tak. Ale pani akcentuje w pytaniu słowo "ta" kampania.

Do tej pory mieliśmy dwie kampanie prezydenckie. W porównaniu z innymi kampaniami były one bardziej atrakcyjne dla wyborców, o czym świadczy znacznie wyższa frekwencja.

Na początku lat dziewięćdziesiątych, potwierdzają to badania opinii publicznej, Polacy chcieli mieć kampanię prezydencką toczącą się wokół istotnych spraw ekonomicznych, ponieważ ludzie byli zagubieni i nie potrafili się odnaleźć także na rynku pracy. Śledziłem uważnie kampanię 1995 roku i do pewnego czasu, mniej więcej trzy miesiące przed głosowaniem, wyborcy chcieli tego, co proponował Jacek Kuroń, czyli debaty o ważnych sprawach publicznych wymagających rozwiązania. Jeśli jednak pojawia się kilkunastu kandydatów, a na dodatek wszyscy mówią o kilkunastu kwestiach, to przeciętny człowiek nie może sobie z taką wielością propozycji dać rady.

Z oceną tych propozycji, tak?

Nawet z odbiorem tego, o czym mówią kandydaci. W kampaniach do 2000 roku o tym, na kogo ostatecznie głosowali Polacy, decydowały symbole i kwestie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2110

Spis treści

Regiony Polski - Lubelskie

Zamów abonament