Siedem kroków ku pewności
Co należy wziąć pod uwagę wybierając firmę szkoleniową
Siedem kroków ku pewności
Wybór partnera szkoleniowego nie jest łatwy. Przedstawiona tu lista siedmiu podstawowych kryteriów, które mogą być brane pod uwagę przy takim wyborze, jest pewnym materiałem proponowanym do przemyślenia.
Punktem wyjścia do oceny jest założenie, iż realizacja programów szkoleniowych to inwestycja, a nie koszt działalności. Pierwszym oczywistym nakładem są pieniądze potrzebne na: przygotowanie i przeprowadzenie programu, materiały i narzędzia, opłacenie hotelu i posiłków. Z reguły są to poważne wydatki, warto więc zadbać, by były dobrze ulokowane. Inne koszty to m. in.: l czas przeznaczony przez osobę odpowiedzialną za realizację programu na jego przygotowanie, l ˇ czas innych pracowników zaangażowanych w przygotowania (wywiady, grupy robocze, konsultacje), l koszty absencji uczestników szkolenia w pracy (nie zrealizowane zadania, nie wykonane telefony), l koszty spowodowane zmianą dotychczasowych nawyków działania (każda zmiana jest, jak wiadomo, w początkowym okresie zmianą na gorsze).
Suma nakładów poniesionych przez firmę podczas realizacji programu szkoleniowego jest więc o wiele wyższa niż liczony wprost koszt firmy szkoleniowej. Ostateczna jakość programu wpływa również na wizerunek menedżera lub osoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta