Mniej paliwa, mniej spalin
Nowy system silnika o bezpośrednim wtrysku benzyny
Mniej paliwa, mniej spalin
Zmniejszenie zużycia paliwa i radykalną redukcję emisji gazów szkodliwych, bez uszczerbku dla osiągów silnika, zapewnia - jak deklaruje firma Saab - opracowany przez jej konstruktorów nowy system kontroli spalania, będący kolejną realizacją koncepcji bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindra.
System kontroli spalania SCC (Saab Combustion Control System) bazuje na wprowadzeniu do komory spalania dużej części gazów spalinowych. Jak twierdzą inżynierowie Saaba, może to zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10 proc., przy jednoczesnej redukcji szkodliwych emisji do poziomu niższego niż ustalony przez amerykańską normę ULEV2 (Ultra Low Emission Vehicle) dla pojazdów o ultraniskiej emisji, która wejdzie w życie w roku 2005. W porównaniu z obecnymi silnikami Saaba o zbliżonych osiągach, silnik systemu SCC emituje niemal o połowę mniej tlenków węgla i węglowodorów, zaś emisja tlenków azotu jest mniejsza o 75 proc.
Wystarczy klasyczny katalizator
Bezpośredni wtrysk paliwa stosuje już kilku producentów samochodów, m.in. Mitsubishi,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta