Miękkie mają się dobrze
Na rynku utrzymają się te instytucje, które będą w stanie dostosować się do rosnących wymagań
Miękkie mają się dobrze
Spośród ponad 160 firm uwzględnionych w najnowszej edycji naszego raportu o szkoleniach ("Rzeczpospolita" z 4 października br.) ponad jedna trzecia ma w ofercie tzw. szkolenia miękkie. Nazwą tą przyjęło się określać treningi kształtujące postawy i zachowania w środowisku pracy, m. in. umiejętność komunikowania się, zdolności przywódcze, predyspozycje do pracy zespołowej, asertywność.
Boom na szkolenia miękkie wybuchł u nas w połowie lat 90. Zaczęto zdawać sobie sprawę, że do wygrania wyścigu konkurencyjnego nie wystarczy zatrudniać fachowców dobrze znających swoją branżę, a przewagę na rynku osiągnie firma, której menedżerowie będą umieli lepiej zarządzać, a sprzedawcy lepiej sprzedawać. Jeśli w latach 1990-95 interesowano się głównie tzw. szkoleniami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta