Sprzężenie zwrotne 360 stopni
Każdy może mieć jakiś pogląd na firmę, przełożonych i współpracowników
Sprzężenie zwrotne 360 stopni
MICHAEL ARMSTRONG
Sprzężenie zwrotne 360Ą jest stosunkowo nowym elementem zarządzania przez efekty. Zainteresowanie tą metodą wciąż wzrasta.
Polega ona na systematycznym zbieraniu danych o efektach uzyskiwanych przez osobę lub grupę na podstawie informacji udzielanych przez określone grupy interesów. Dane dotyczące efektów osiąganych przez określoną osobę dostarczają: jej przełożony, podwładni, współpracownicy (członkowie zespołu lub koledzy w innych częściach organizacji), a także klienci wewnątrz i na zewnątrz organizacji (kiedy źródłem informacji są klienci spoza organizacji, dostawcy itp., to taka postać metody bywa nazywana sprzężeniem zwrotnym 540Ą). Do modelu można też włączyć proces samooceny, wykorzystującej - z myślą o możliwości porównania - te same kryteria, które stosują inne podmioty dostarczające informacji zwrotnych.
Kwestionariusz
Procesy sprzężenia zwrotnego 360ĄĄ korzystają na ogół z danych zawartych w kwestionariuszach, które pozwalają mierzyć różne zachowania osób w odniesieniu do listy kompetencji. Poprzez zadawanie pytań typu: "Jak dobrze...?", kwestionariusze zmuszają do dokonania oceny....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta