Mniej pracowników, droższe auta
Plan restrukturyzacji gotowy
Mniej pracowników, droższe auta
Komentarz: Zwijanie Daewoo
Ograniczenie zatrudnienia w zakładach Daewoo Motor, zmniejszenie produkcji o ponad połowę oraz zamknięcie niektórych zakładów to główne elementy programu restrukturyzacji koreańskiego koncernu Daewoo Motor. Nowy prezes Daewoo Motor Lee Jong-dae przedstawił je w ubiegły wtorek w Seulu.
Wierzyciele Daewoo Motor nie chcieli wypowiedzieć się na temat nowego planu restrukturyzacji. A jest ona niezbędna, aby Daewoo Motor otrzymało przed końcem roku dofinansowanie w wysokości ponad 400 mln USD, konieczne do kontynuowania produkcji.
Zdaniem autorów tego programu efektem restrukturyzacji ma być powrót do dodatniego wyniku już w połowie przyszłego roku.
Przewidziano ograniczenie przez koncern produkcji w 2001 r. do 730 tys. aut, z 855 tys. w tym roku. Ten plan odchudzający dotyczy także zakładów w Polsce. Daewoo-FSO będzie produkowało - zdaniem prezesa - 126 tys. aut rocznie (w tym roku 96 tys.).
Co na sprzedaż
Niektóre zakłady zostaną sprzedane. Tak, jak to zrobił niedawno General Motors, tak teraz Daewoo pozbędzie się udziałów w Delphi, firmie produkującej komponenty motoryzacyjne. Szefowie Daewoo Motor optymistycznie oceniają przebieg negocjacji z Volkswagenem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta