Siła marketingu
Oscarowa promocja filmu Zanussiego
Siła marketingu
W tym roku w rywalizacji o Oscara dla filmu nieangielskojęzycznego będzie Polskę reprezentował obraz Krzysztofa Zanussiego "Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową".
- Nie oceniam oscarowych szans mojego filmu wysoko - przyznaje sam reżyser. - Na decyzje członków Akademii wpływa bardzo wiele różnych czynników. Nie ma jasnych reguł. Ale wystawienie filmu do konkurencji i kampania promocyjna mają swoje znaczenie - przypominają Amerykanom, że jakaś kinematografia jest żywa.
Krzysztof Zanussi twierdzi, że największą siłą "Życia..." jest jego inność w stosunku do wszystkiego, co kręci się w Ameryce.
- Taki film nie mógłby powstać w Hollywood - mówi. - Będziemy więc podkreślali jego odrębność i przypominali, że kinematografie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta