Sygnał pomocy
Sygnał pomocy
Sejm 9 listopada ponownie rozpatrzył uchwaloną 15 września tego roku ustawę o bezpieczeństwie morskim. Do jej tekstu oraz do załącznika ustalającego opłaty za przeprowadzenie inspekcji i wystawienie dokumentów bezpieczeństwa żeglugi wprowadził 14 poprawek.
Wiele wśród nich ma charakter legislacyjno-redakcyjny. Inne uściślają np., że sygnał pomocy to ten, który został tak określony w załączniku nr IV do konwencji o zapobieganiu zderzeniom. Karze podlegać będzie nie tylko używanie go bez potrzeby, ale i użycie takiego, który mógłby być wzięty za międzynarodowy sygnał wzywania pomocy. Minister będzie powierzał organowi inspekcyjnemu instytucji klasyfikacyjnej przeprowadzanie przeglądów, prób i uznawania kontenerów, nie będzie jednak określał trybu takiego postępowania. Opłata za wydanie świadectwa wolnej burty nie zawiera opłaty za przeprowadzenie przeglądu.
Teraz ustawa idzie do prezydenta.
Ż.S.