Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słabość zamieniona w siłę

22 listopada 2000 | Moja Kariera | GR

SYSTEMY INFORMATYCZNE

Jak wykorzystać wiedzę o preferencjach klientów

Słabość zamieniona w siłę

Obsługa klienta to dziś odrębna dziedzina zarządzania. Firmy prowadzą bezpłatne, całodobowe infolinie, przesyłają klientom informacje o nowych produktach, przypominają o terminach płatności. Do najnowszych działań należą tzw. programy lojalnościowe. Rozgłos zyskało pojęcie CRM - customer relationship management, czyli zarządzanie relacjami z klientem.

Zarządzanie relacjami z klientem jest pojęciem dużo szerszym niż sama obsługa klienta. Mieszczą się w nim wszelkie działania firmy, których celem jest otrzymanie pełnej informacji o oczekiwaniach klientów. Ważne jest także, by firma orientowała się, jakie koszty musi ponieść, by tę wiedzę otrzymać.

- Firma dowie się, ile kosztuje ją obsługa konkretnego klienta lub grupy klientów dopiero wtedy, gdy zastosuje procesowe podejście do liczenia tych kosztów. Niektórzy klienci składają nieregularne zamówienia na małe ilości zróżnicowanych produktów, inni przez dłuższy czas pozostają przy stałych, jednorodnych ofertach. Obsługa każdego z nich wiąże się z różnymi kosztami dla firmy produkcyjnej i warto, by...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2170

Spis treści

Regiony Polski - Warmińsko-Mazurskie

Zamów abonament