Nie wszystko można kupić
Jak wzbudzać zaufanie klientów
Nie wszystko można kupić
Firmy doradcze stosują różne metody, by zapobiec podejrzeniom, że informacje, które ich konsultanci uzyskali u klienta, zostaną przeniesione do jego konkurenta. Jedną z nich są tzw. chińskie mury.
- Mimo zgłaszanych wątpliwości klienci dają nam zlecenia. Gdyby mieli faktyczne poczucie zagrożenia, raczej by tego nie robili. Oczywiście zdarza się, że klient rezygnuje ze złożenia zamówienia właśnie z tego powodu, iż obsługujemy jego konkurenta, nie jest to jednak częste. W Polsce dochodzi do takich sytuacji wyjątkowo rzadko - mówi Wojciech Roman, partner PricewaterhouseCoopers (PwC), szef doradztwa finansowego.
Chińskie mury
By zapobiec podejrzeniom, firmy doradcze budują konstrukcje organizacyjne, które zyskały miano chińskich murów. Klienci otrzymują pełną informację o pracownikach firmy, którzy będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta