Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przeciw oszukańczym praktykom

20 grudnia 2000 | Prawo | DP

PROKURATURA

Przeciw oszukańczym praktykom

W październiku tego roku rzecznik praw obywatelskich przedstawił "Raport o oszukańczych praktykach rynkowych niektórych firm handlowych" (omawialiśmy go w "Rz" z 6 października). Jeden z jego adresatów, minister sprawiedliwości-prokurator generalny, przesłał obecnie rzecznikowi kopię zaleceń skierowanych do wszystkich prokuratorów apelacyjnych. Jego zdaniem można skuteczniej wykorzystywać obowiązujące przepisy w zwalczaniu takich działań firm handlowych, które noszą znamiona przestępstw. Chodzi m.in. o firmy nabierające klientów metodami "na cenną nagrodę" czy "na wiedzę tajemną". Ocena tych praktyk powinna uwzględniać przepisy ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów, zwłaszcza rozdziału 2, normującego obowiązki przedsiębiorcy wobec konsumenta przy zawieraniu tzw. umów na odległość. Przydatne też będą przepisy ustawy z 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy mogącej wprowadzić klienta w błąd.

Brak okładki

Wydanie: 2194

Spis treści
Zamów abonament