Krajobraz przed bitwą
Krajobraz przed bitwą
Hala do łyżwiarstwa szybkiego - jeszcze w budowie
FOT. (C) EPA
KRZYSZTOF RAWA
Z SALT LAKE CITY
Na rok przed otwarciem XIX Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City nie widać wielu śladów nadchodzącej imprezy. Trzeba się nieco napracować, by odkryć, że przez dwa tygodnie będzie to światowa stolica sportów zimowych.
Pierwszy emblemat można już jednak dostrzec na niektórych lotniskowych automatach telefonicznych. Główny sponsor telekomunikacyjny, firma Qwest, ozdobił swoje aparaty błyszczącymi plakietkami z logo igrzysk. Logo widać także na lotniskowych autobusach. Niebiesko-biało-czerwono-żółta śnieżynka symbolizuje kontrast, kulturę i odwagę. Jak później poważnie wyjaśnia ochotniczka w Salt Lake Convention & Visitors Bureau, głównym centrum informacyjnym dla turystów (w czasie igrzysk będzie tu centrum prasowe), kontrast, bo to główna cecha krajobrazu Utah, zmieniającego się od dzikich pustyń po śnieżne góry, kultura, bo w stanie wymieszały się różne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta