Dla klientów, a nie dla propagandy
Nowe targi lipskie
Dla klientów, a nie dla propagandy
Przez wiele lat targi lipskie były -- co podkreślają o becnie sami ich ówczesni o rganizatorzy -- imprezą propagandową. Miały za zadanie pokazać osiągnięcia gospodarcze wschodniej części Niemiec. Dla innych byłych krajów demokracji ludowej udział w nich był obowiązkowy. Trzeba było się tam pokazać przywożąc to, co miało się najlepszego w gospodarce.
Po zjednoczeniu Niemiec bardzo szybko okazało się, że targi w Lipsku nie wytrzymują konkurencji z Hanowerem, Monachium czy Düsseldorfem, tak pod względem merytorycznym jak i wystawienniczym.
W 1992 r. rząd federalny postanowił wyasygnować 300 mln marek na rozpoczęcie budowy nowoczesnego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta