Po roku konsolidacji, rok nowych modeli
Po roku konsolidacji, rok nowych modeli
Rok 2000 był dla Fiata Auto rokiem konsolidacji. Rok bieżący to czas nowych modeli i przełomu - powiedział "Rz" wiceprezes Fiata Auto ds. marketingu i sprzedaży, Juan Jos? Diaz Ruiz. Dzięki temu turyński koncern ma nadzieję odzyskać część udziału rynkowego, straconą w ostatnich 5-6 latach. W ubiegłym roku została opracowana strategia rozwoju marek Fiata-Alfy Romeo i Lancii. Fiat Auto zapowiada nową generację pojazdów, silników i technologii.
- Miniony rok był trudny, przyznaje Diaz Ruiz. Ale chociaż w Europie ogólna sprzedaż spadła o 2,7 proc. - do 14,665 mln pojazdów, to Fiat Auto osiągnął 10 proc. udziału w tym rynku. To oznacza wzrost sprzedaży o 3 proc. i samego udziału o 0,5 proc. I wyraźnie widać, że powtarza się tendencja - w okresie wzrostu gospodarczego klienci chcą większych, silniejszych aut, wtedy rozwijają się wyższe segmenty. Gdy gospodarka spada, następuje proces odwrotny: jest popyt na mniejsze, ale nadal dobrze wyposażone pojazdy.
Dwa cele
- Fiat Auto - mówi Diaz Ruiz - ma teraz dwa cele. Krótkoterminowy to zwiększenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta