Potęga marki
Potęga marki
Miernikiem stosowanym do oceny firmy jest zwykle bilans, czyli rachunek wyników. Jednak ocena firmy jedynie przez pryzmat suchych wyników finansowych jest niepełna. Jak twierdzi Philip Kotler, światowej sławy amerykański ekspert od marketingu, bilans nie oddaje wartości, jaką są ludzie związani z firmą - zarówno pracownicy, jak i klienci, kooperanci, współpracownicy itd.
Nic nie mówi więc o kwalifikacjach załogi, o trwałości więzów łączących ją ze światem zewnętrznym - z odbiorcami i dostawcami, ze środowiskiem, w którym działa firma. Przede wszystkim jednak bilans nie oddaje wartości marki, która częstokroć przewyższa wielokrotnie wartość bilansową spółki.
Marka firmy jest wartością, którą powinno się cenić ponad wszystko. Pozwala bowiem nie tylko pozyskiwać nowych klientów skuszonych renomą marki, lecz także zatrzymywać starych, pozyskanych wcześniej. Wiele firm nie docenia tego waloru: premiuje się pozyskiwanie nowych klientów, natomiast zaniedbuje nagradzania za zatrzymanie odbiorców przy firmie i jej wyrobach czy usługach. Na wartość marki składają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta