Konsumenta się nie oszuka
Konsumenta się nie oszuka
FOT. MICHAŁ SADOWSKI
Pernod Ricard jest trzecim na świecie producentem i dystrybutorem napojów alkoholowych, posiadającym 75 zakładów na całym świecie i zatrudniającym 14 tys. osób. Jego obroty osiągnęły wartość 4,4 mld euro i były większe, w stosunku do obrotów z roku 1999, o ponad 20 proc. W miniony poniedziałek kupił od MSP 80 proc. Polmosu Poznań.
Rz: Czy gospodarcze spowolnienie na świecie będzie mieć również wpływ na działalność takich grup jak Pernod Ricard?
PIERRE PRINGUET:: Utrzymujemy się ze sprzedaży towarów konsumpcyjnych i gdyby doszło do głębokiego zwolnienia tempa gospodarczego, dałoby się to odczuć na rynku. Dziś, zwłaszcza w Europie, nie odczuwamy tego, np. dobrze sprzedają się samochody, więc spożycie broni się. Mam nadzieję, że zwolnienie, z jakim mamy teraz do czynienia - bezsprzeczne, odczuwane w USA - jest przejściowe. Wielu ekspertów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta