Dla klientów i dla akcjonariuszy
Dla klientów i dla akcjonariuszy
JÓZEF BIELECKI BŁAŻEJ LEPCZYŃSKI
Bankowość detaliczna powinna być w przyszłości istotnym czynnikiem zwiększania wartości banku dla akcjonariuszy. Decydować o tym będzie przede wszystkim względnie duży jeszcze potencjał rynku i koszt pozyskania depozytów od osób prywatnych, znacznie niższy od kosztu pieniądza na rynku międzybankowym.
Ogromne znaczenie ma jednak także dopasowanie oferty banków do potrzeb i oczekiwań klientów oraz zwiększenie roli elektronicznych i wirtualnych kanałów dystrybucji usług.
Wyższą niż konkurenci wartość dla akcjonariuszy będą tworzyć zatem tylko te banki, które w najbliższych latach dostosują swoją ofertę do popytu. Jak jednak wynika z porównania sporządzonych w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR) prognoz popytu na detaliczne produkty bankowe z przyszłą ofertą produktową znaczącej części banków detalicznych, ich propozycje prawdopodobnie będą w dużym stopniu rozbieżne z potrzebami i oczekiwaniami klientów. Taka sytuacja w przyszłości może nie sprzyjać generowaniu wartości dla akcjonariuszy. Jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta