Bezpieczeństwo ma być mniej kosztowne
Bezpieczeństwo ma być mniej kosztowne
MICHAŁ KORSUN
Wszystko wskazuje, że bezpieczeństwo w aucie mniej będzie zależało od zasobności właścicieli samochodów, od tego, czy stać ich na pojazd wyposażony w mniej lub więcej poduszek, systemów takich jak ABS czy ESP, systemów ostrzegających przed zderzeniem itp. Oto bowiem pięciu głównych producentów systemów bezpieczeństwa utworzyło konsorcjum "Safe-by-wire", które ma określić standardy bezpieczeństwa oraz rozwijać prace nad nowymi generacjami systemów do masowego zastosowania, zwiększających szanse na ograniczenie skutków kolizji drogowych.
Samochody już można by uczynić znacznie bezpieczniejszymi, ale to kosztuje. Producenci doszli do oczywistego wniosku, że obniżyć koszty zabezpieczeń można wówczas, gdy ich zasadnicze elementy będą ujednolicone i produkowane w takiej skali, że można je będzie stosować nie tylko w droższych autach.
Firmy, które utworzyły konsorcjum, kierowały się nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta