Kołowy okręt flagowy
Kołowy okręt flagowy
Magicznym wehikułem, który ma rozruszać polski przemysł zbrojeniowy i spowodować ożywienie, a nawet - jak twierdzą niektórzy - rewolucję technologiczną i organizacyjną w armii, nie będzie nowy samolot wielozadaniowy, lecz kołowy transporter opancerzony.
Transporter (KTO) od zawsze umieszczano na liście priorytetowych zakupów MON, lecz do tej pory albo nie miał szczęścia do decydentów, albo decydenci nie mieli szczęścia do producentów. Teraz sytuacja ma się zmienić. Resort obrony narodowej zaproponował udział w przetargu pięciu firmom. 29 listopada otwarto oferty i okazało się, że o główną pulę zamówień rywalizować będą: gliwicki OBRUM, który proponuje wespół z Austriakami transporter "Pandur II", Huta Stalowa Wola oferująca szwajcarską, ale użytkowaną przez amerykańską piechotę morską piranię 3C i zakłady w Siemianowicach Śląskich, które zaproponowały "modułowy pojazd pancerny" AMV - prototyp nieprodukowany jeszcze seryjnie przez fińską firmę Patria Vehicle.
Janusz Zemke, wiceminister obrony narodowej odpowiedzialny w resorcie za finanse i zakupy, obiecuje, że w przyszłym roku wybór transportera zostanie rozstrzygnięty. Jego zdaniem wprowadzenie całej rodziny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta