Pytania, na które warto odpowiedzieć; Najlepsi w obsłudze klienta
- Sukces Plan 2002: Pytania, na które warto odpowiedzieć
- KONKURS "RZECZPOSPOLITEJ" I ENERGIS POLSKA: Najlepsi w obsłudze klienta Sukces Plan 2002
Pytania, na które warto odpowiedzieć
Od kilku tygodni w DOBREJ FIRMIE staramy się wyjaśniać czytelnikom, jak profesjonalnie zabrać się do planowania nowego biznesu. Już za tydzień postaramy się wyjaśnić aspekty finansowe tworzenia nowej firmy.
Jak radzi Tomasz Bieske z Arthur Andersen, myślenia o nowym przedsięwzięciu nie można zaczynać od szczegółów, np. ile trzeba będzie wydać na pensje dla pracowników, jak wysoki będzie czynsz za wynajem biura, ile ma kosztować potrzebne oprogramowanie komputerowe.
- Najpierw powinien być pomysł i strategia jego realizacji. To, ile pieniędzy potrzebnych będzie do zainwestowania w nowe przedsięwzięcie, zależy od odpowiedzi na trzy pytania: co będzie wytwarzane, dla kogo oraz w jaki sposób produkt dotrze do klienta? Zupełnie inne koszty musi ponieść uruchamiający fabrykę, a inne handlowiec. Koszty dotarcia do klienta zależą również od tego, kto nim będzie: elitarna grupa czy szerokie grono odbiorców. Także koszty dystrybucji mogą być inne, w zależności od rodzaju biznesu. Droższy będzie transport wina niż dystrybucja oprogramowania komputerowego za pomocą Internetu.
Po tej analizie zaczyna się wyłaniać konkretny
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta