Spóźniony pociąg do pieniędzy
Spóźniony pociąg do pieniędzy
- NIERUCHOMOŚCI KOLEJOWE - ATRAKCYJNE, ALE TRUDNE
- Zdaniem kolejarzy
- KOMENTARZ TYGODNIA: LECH PURZYCKI, BYŁY DYREKTOR ODDZIAłU NIERUCHOMOŚCI PKP
Tak wyglądają dziś działki kolejowe, na których chce zrealizować swój projekt amerykański deweloper
A oto wizualizacja Nowego Miasta według Tishmana
Budowany od prawie 30 lat nowy dworzec kolejowy w Krakowie pilnie wymaga remontu. Tymczasem Polskie Koleje Państwowe zerwały w ostatnim dniu 2001 r. umowę z firmą Tishman Speyer Properties, która miała zagospodarować dworzec i jego otoczenie. Amerykański deweloper i gmina Kraków grożą PKP procesem. Kolejarze tłumaczą, że ich interesy są zagrożone.
Projekt nowego dworca kolejowego w Krakowie powstał na przełomie lat 60. i 70. Jak na tamte czasy przystało, dworzec pomyślany był z rozmachem i od razu został nazwany Krakowskim Centrum Komunikacyjnym. Hale kasowe, poczekalnie, usługi etc. zlokalizowano pod peronami. Pod nimi miała też przebiegać autostrada wraz z podziemnym tramwajem.
Do dziś udało się jednak zbudować 5 nowych peronów i kawałek tunelu tramwajowego od strony wschodniej. Natomiast w podziemiach pod peronami stoi woda. Konstrukcje "liże" rdza. Na kawałku płyty
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta