Ekspansja bez współpracy
Ekspansja bez współpracy
W 2005 r. w Polsce będzie ok. 200-220 hipermarketów - przewiduje badająca handel detaliczny firma CAL. Oznacza to, że osiągnięcie 200 nastąpi dwukrotnie szybciej niż w Hiszpanii. Od kilku lat w najszybszym tempie rozwijają się właśnie sieci hipermarketów. W 2001 r. wzrost ten wyniósł 21 proc. (do 136 placówek), zaś ich udział w sprzedaży żywności zwiększył się do ok. 16 proc. Zachodnie sieci wciąż nie współpracują z lokalnymi kupcami.
Choć polski handel spożywczy wciąż należy do najbardziej rozdrobnionych w Europie (48 sklepów na 10 tys. mieszkańców), to z roku na rok zwiększa się w nim udział i znaczenie super- i hipermarketów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta