Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak odzyskać straconego klienta

14 marca 2002 | Ekonomia | TŚ
źródło: Nieznane

Telekomunikacja Alternatywni operatorzy zwiększają udział w rynku

Jak odzyskać straconego klienta

Choć w całej Europie alternatywni operatorzy telekomunikacyjni przeżywają kłopoty finansowe, to nadal pozyskują nowych klientów, którzy przechodzą do nich rezygnując z usług operatorów narodowych. Taka sytuacja wymusza na tych ostatnich agresywną politykę cenową i marketingową, która skierowana jest przede wszystkim do klientów biznesowych. Od 1 maja Telekomunikacja Polska SA chce zaoferować firmom tańsze połączenia.

Hiszpańska Telefonica, do niedawna monopolista na rodzimym rynku, ma obecnie 89-proc. udział w rynku przychodów telefonii stacjonarnej i 62-proc. w przychodach telefonii komórkowej. Licząc w wydzwonionych minutach, Telefonica ma 84 proc. udziału w rynku hiszpańskim telefonii stacjonarnej. Konkurentami Telefoniki na rynku lokalnym są Reteviosion, kontrolowany przez France Telecom, operator Uni2 i Jazztel.

Telekomunikacja Polska SA obsługuje 92 proc. linii telefonicznych w Polsce, a jej komórkowe ramię - PTK Centertel - ma jedynie 28 proc. łącznej liczby użytkowników telefonii komórkowej. Według szacunków "Rz", TP SA w ub.r. pod względem przychodów miała ok. 92 proc. rynku telefonii stacjonarnej i 22 proc. rynku telefonii komórkowej.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2569

Spis treści
Zamów abonament