Jak odzyskać straconego klienta
Jak odzyskać straconego klienta
Choć w całej Europie alternatywni operatorzy telekomunikacyjni przeżywają kłopoty finansowe, to nadal pozyskują nowych klientów, którzy przechodzą do nich rezygnując z usług operatorów narodowych. Taka sytuacja wymusza na tych ostatnich agresywną politykę cenową i marketingową, która skierowana jest przede wszystkim do klientów biznesowych. Od 1 maja Telekomunikacja Polska SA chce zaoferować firmom tańsze połączenia.
Hiszpańska Telefonica, do niedawna monopolista na rodzimym rynku, ma obecnie 89-proc. udział w rynku przychodów telefonii stacjonarnej i 62-proc. w przychodach telefonii komórkowej. Licząc w wydzwonionych minutach, Telefonica ma 84 proc. udziału w rynku hiszpańskim telefonii stacjonarnej. Konkurentami Telefoniki na rynku lokalnym są Reteviosion, kontrolowany przez France Telecom, operator Uni2 i Jazztel.
Telekomunikacja Polska SA obsługuje 92 proc. linii telefonicznych w Polsce, a jej komórkowe ramię - PTK Centertel - ma jedynie 28 proc. łącznej liczby użytkowników telefonii komórkowej. Według szacunków "Rz", TP SA w ub.r. pod względem przychodów miała ok. 92 proc. rynku telefonii stacjonarnej i 22 proc. rynku telefonii komórkowej.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta