Alians z onewold albo ze Starem
Alians z onewold albo ze Starem
Jeszcze w tym tygodniu lub najpóźniej w przyszłym Ministerstwo Skarbu Państwa wybierze alians lotniczy dla polskiego narodowego przewoźnika - Polskich Linii Lotniczych LOT. Możliwości są dwie i obydwie równie poważne: Oneworld, w którym przewodzi British Airways, i Star, gdzie niekwestionowanym liderem jest niemiecka Lufthansa.
Analitycy uważają, że polskie władze i LOT powinny raczej wybrać Lufthansę, ale trudno - mimo wszystko - prognozować, jaka zapadnie decyzja, bo trzy lata temu, kiedy sprzedawano LOT, faworytami byli Brytyjczycy i British Airways.
Lepiej mieć sojusznika
Przedstawiciele obydwu sojuszy - i Juergen Weber, prezes Lufthansy, i Rod Eddington, prezes British Airways - nie ukrywają swego zainteresowania LOT jako potencjalnym partnerem. Inni wysocy przedstawiciele tych linii twierdzą, że polskiego przewoźnika lepiej mieć jako sojusznika niż konkurenta.
Obydwie oferty wydają się interesujące. Tak samo jak dla każdego z aliansów interesujące jest pozyskanie LOT.
W rozmowie z "Rz" przedstawiciele obu sojuszy do największych atutów polskiego przewoźnika zaliczają duży własny rynek, który będzie się szybko rozwijał, oraz stosunkowo młodą flotę, którą jednak - zdaniem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta