Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Duży, ale niedojrzały

04 kwietnia 2002 | Ekonomia | ZZ
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Nowe technologie 3 tys. infolinii, kilkaset call centers - rynek telemarketingu

Duży, ale niedojrzały

ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI

Za pośrednictwem 3 tys. infolinii oraz kilkuset telefonicznych i internetowych centrów obsługi tzw. call/contact centers - przedsiębiorstwa w Polsce utrzymują kontakt z klientami, informują o swych produktach i usługach.

CALL CENTERS W ŚWIECIE

Według raportu EITO, w 2003 roku w Europie będzie działało ponad 30 tys. call centers; w USA działa obecnie blisko 100 tys. takich centrów. Na naszym kontynencie rozwój teleusług nie jest równomierny - największe zapotrzebowanie obserwowane jest na rynkach niemieckim (ponad 2 tys. centrów) i brytyjskim (blisko 4 tys.).

Zdaniem Frost & Sullivan, rynek nie będzie się rozwijał tak szybko jak oczekują dostawcy. Nadal wiele firm nie jest świadomych możliwości i korzyści z zastosowania call center.

Rośnie liczba wirtualnych call center z agentami pracującymi w domu; oczekuje się coraz większego udziału internetowych centrów (contact centers) wykorzystujących transmisję głosu w sieciach IP. Europejski rynek contact centers jest szacowany na ok. 110 mln USD (2001 r.); prognozuje się jego wzrost do 904 mln USD w 2005 roku.

Analitycy uważają, że w tym roku i w najbliższych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2586

Spis treści
Zamów abonament