Roszczenie bez dowodów
Roszczenie bez dowodów
Krakowska firma reklamowa "Niedzielski" przegrała proces o blisko 450 tys. zł za promocję festiwalu Kraków 2000.
Na podstawie podpisanej w 1999 r. umowy "Niedzielski" zorganizował promocję festiwalu: reklamy w ogólnopolskich i regionalnych mediach, spotkania promocyjne oraz plakaty w polskich miastach propagujące krakowski festiwal.
Za usługi firma wystawiała faktury, dołączając kosztorysy oraz rachunki za usługi wykonywane przez innych wykonawców. Po zakończeniu współpracy między partnerami doszło do sporów o wysokość wynagrodzenia. Prawnik "Niedzielskiego" dowodził przed krakowskim Sądem Okręgowym, że biuro festiwalu zalega z zapłatą 441,9 tys. zł. Większość z żądanej sumy to 35 proc. od uzyskanych przez firmę rabatów reklamowych.
Oddalając powództwo, sąd podkreślił, że "Niedzielski" nie udowodnił swoich roszczeń.
M.KUC.