Telefony już są, czy klienci będą ich używać
Telefony już są, czy klienci będą ich używać
Stały wzrost liczby krótkich informacji tekstowych wysyłanych przez użytkowników komórek jest dobrym znakiem dla operatorów telefonii komórkowej przed planowanym na ten rok wprowadzeniem multimedialnych krótkich informacji.
Analitycy zwracają jednak uwagę, że jeśli cena MMS będzie drastycznie większa niż koszt SMS, to nowa usługa z przyczyn finansowych będzie niedostępna dla najmłodszych użytkowników komórek, którzy wysyłają najwięcej SMS.
W krajach Europy Zachodniej 73 proc. użytkowników telefonów komórkowych wysyła krótkie informacje tekstowe (SMS). W USA jedynie 11 proc. - wynika z opublikowanych w końcu marca wyników badań "Mobinet Index" przeprowadzonych przez firmę doradczą A. T. Kearney i Cambridge Judge Institute. Badania przeprowadzono w styczniu 2002 r. na grupie 5 tys. 600 użytkowników telefonów komórkowych z 14 krajów.
Kto śle SMS
Z badań wynika, że co czwarty europejski użytkownik komórki wysyła więcej niż jednego SMS dziennie. Podobnie jest w Azji (24 proc.), w Japonii zaś ponad jednego SMS dziennie wysyła co piąty użytkownik (21 proc.). Kolejne 16 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta