To wciąż luksus, a nie nawyk
To wciąż luksus, a nie nawyk
Czy kupujemy prasę i czasopisma kolorowe? (dane w proc.)
ANITA BŁASZCZAK
Zaledwie co dziesiąty Polak regularnie kupuje codzienną prasę. Dwukrotnie więcej osób decyduje się na wydatek na zakup dziennika raz w tygodniu, gdy magnesem bywa zwykle program telewizyjny na następne dni. Rzadziej oszczędzamy na kolorowych czasopismach i magazynach - kupuje je ponad połowa z nas.
Prawie 48 proc. Polaków w ogóle nie kupuje codziennych gazet - ani ogólnopolskich, ani lokalnych - wynika z z badań przeprowadzonych dla "Rzeczpospolitej" przez sopocką Pracownię Badań Społecznych. Choć wydawcy starają się jak mogą, aby każdy dzień wzbogacić nowym specjalistycznym dodatkiem - zachęcając tym samym do regularnych zakupów prasy - to kilka wydań w tygodniu kupuje tylko ok. 12 proc. badanych.
Najczęściej (21 proc. badanych) kupujemy dzienniki raz w tygodniu; tradycyjnie już najbardziej popularne są wydania weekendowe, do których zwykle dołączane są magazyny i program telewizyjny. Choć wydawcy dzienników - idąc za przykładem kolorowych pism - kuszą nas często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta