Wirusy, włamywacze i oszuści
Wirusy, włamywacze i oszuści
PIOTR STANKIEWICZ
Szkoda, że niektóre banki ograniczają zakres czynności możliwych do wykonania przez Internet. W niewielu da się tą drogą zamówić czy zastrzec karty, złożyć reklamację lub zmienić adres do korespondencji. Takie opcje byłyby wygodne dla osób często podróżujących za granicę. Teraz muszą one dzwonić do banku, a przecież rozmowy międzynarodowe kosztują niemało.
W niektórych systemach funkcjonuje bardzo przydatna, wewnętrzna poczta (np. w Lukas Banku, Pekao SA, BPH PBK, Fortis Banku, ING Banku Śląskim, Integrum, Nordea Banku). Pozwala ona zadawać nietypowe pytania dotyczące konta. Menu korespondencji jest dostępne dopiero po zweryfikowaniu tożsamości klienta (po zalogowaniu się w systemie). Wówczas pracownik banku ma gwarancję, że wiadomość pochodzi od właściciela rachunku i może udzielić szczegółowych wyjaśnień. Zwykły e-mail nie daje takiej pewności.
Wbrew powszechnej opinii, korzystanie z konta przez Internet jest zazwyczaj bezpieczniejsze niż przez telefon. Wszystkie banki stosują protokół SSL, który uniemożliwia podsłuchanie transmisji podczas całej drogi z domowego komputera do systemów finansowych. Certyfikat serwera gwarantuje, że połączenie nawiązano z serwerem banku, a nie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta