Kolorowe jarmarki
- Gość "Rz": Ireneusz Krzemiński, socjolog Kolorowe jarmarki
Kultura pełni w telewizji rolę ozdobnika, dlatego - jeśli już jest pokazywana - musi prezentować się efektownie. Tak jak na jednym jej obrazku z ostatniej soboty: "artyści na trapezach, publiczność wygodnie na leżakach, a do tego niesamowita muzyka, światła i operowy śpiew" ("Informacje", Polsat).
Wysokie, trzecie miejsce kultury w hierarchii ważności - po polityce i gospodarce, ale np. przed sportem, problematyką społeczną i zdrowiem - to chyba jeden z najbardziej zaskakujących wyników trzeciego raportu telewizyjnego "Rz", który tym razem poddawał analizie wyłącznie programy informacyjne (13-19 maja). Do przesadnego - oceniając z perspektywy kolejnych weekendów - optymizmu skłaniała zwłaszcza oferta sobotnio-niedzielna, w której prezentacja kultury zajmowała u poszczególnych nadawców nawet do 40 proc. czasu trwania serwisów. Przez cały monitorowany tydzień TVP 1 poświęciła jej ponad 50 minut, TVP 2 - prawie 34, Polsat - prawie 30, a TVN - niewiele powyżej 6. Tyle statystyka. Żeby jednak ocenić rzeczywistą obecność kultury w mediach, jej wartość, trzeba ilość zestawić z jakością.
W zwykły dzień w programach
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta