Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kompozycje nigdy nie mają finału

24 czerwca 2002 | Kultura | MD
źródło: Nieznane

Warsaw Summer Jazz Days Rozmowa z Wayne'em Shorterem, gościem festiwalu

Kompozycje nigdy nie mają finału

FOT. (C) KATE GARNER / VERVE

Rz: Dlaczego czekaliśmy aż pięć lat na pana nowy album?

WAYNE SHORTER: Nie nagrywam płyt dlatego, że przyszedł na to czas, że powinienem, bo wymaga tego kontrakt z wytwórnią. Nie pracuję w fabryce na taśmie montażowej.

Album "Footprints Live!" jest pierwszym w pana długiej karierze nagranym na żywo. Dlaczego dopiero teraz zdecydował się pan na rejestrację koncertu?

To dzięki muzykom, z którymi teraz współpracuję. Są wybitnymi osobowościami, potrafią tworzyć muzykę na żywo, nie potrzebują komfortu studia nagraniowego.

Jak udało się panu zebrać razem artystów tej klasy.

Kiedyś przyszedł do mojego domu perkusista Brian Blade i przyprowadził basistę Christiana McBride'a. Chcieliśmy po prostu razem pograć. Od razu zorientowałem się, że Brian jest tym perkusistą, o jakiego mi chodzi. Dowiedziałem się też, że do Nowego Jorku przeprowadził się basista John...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2652

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament