Presja coraz większa
- Kto i czym zadziwi na rynku centrów handlowych
- Komentarze Presja coraz większa
GRAŻYNA BŁASZCZAK
Polska nadal jest najszybciej rozwijającym się rynkiem handlowym w Europie. Dlatego zagraniczni deweloperzy będą chętnie inwestować w naszym kraju w powierzchnie sklepowo-usługowo-rekreacyjne. Presja ze strony konkurencji jest tak duża, że istniejące już od kilku lat centra w podmiejskich lokalizacjach, aby przetrwały, muszą się rozbudowywać i proponować klientom nową jakość - wynika z najnowszego, jeszcze nie publikowanego raportu firmy Cushman & Wakefield Healey & Baker.
Eksperci podkreślają, że centra handlowe oraz kompleksy reakreacyjno-rozrywkowe rosną w Polsce nie tylko na obrzeżach dużych miast, ale także (tam, gdzie się da) w centrach miast (np. powstający w Poznaniu Stary Browar czy rozbudowywana właśnie w Warszawie Galeria Mokotów).
Poza tym handlowcy wracają powoli do ekskluzywnych śródmiejskich ulic, które jeszcze niedawno opuszczali, poszukując dla siebie miejsca np. w galeriach hipermarketów. Większość Polaków deklaruje bowiem, że preferuje piesze wyjście do sklepu, a zakupy przez Internet w ogóle ich nie interesują. To dobra wróżba dla deweloperów: możecie inwestować
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta