Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kreatywni analitycy w marketingu

07 sierpnia 2002 | Moja Kariera | DC

Rynek pracy Nowe trendy w starej branży

  • Trendy w wynagrodzeniach w działach marketingu Kreatywni analitycy w marketingu

    DOROTA CZERWIŃSKA

    Dziś największe szanse na znalezienie dobrej pracy mają marketingowcy, którzy oprócz tradycyjnej wiedzy z tej dziedziny mają umiejętności analizy danych.

    Recesja i ograniczanie kosztów nie ominęła działów marketingu. Pracę stracili głównie pracownicy wspierający działania osób, które zajmowały się promocją konkretnych produktów. Dlatego dziś pracownicy na takich stanowiskach jak project manager czy brand manager (odpowiedzialni za promocję określonych marek i produktów) mają o wiele więcej pracy, a takie same, jak twierdzą specjaliści, zarobki jak rok temu. Działy marketingu kurczyły się zwłaszcza w bankowości i ubezpieczeniach. Mniej zwolnień miało miejsce w firmach branży FMCG (dóbr szybkozbywalnych). Wiele przedsiębiorstw postanowiło połączyć funkcje dyrektora sprzedaży i marketingu. W takiej sytuacji jeden lub drugi musiał pożegnać się z firmą. Zdarzało się też, że zachodnie centrale likwidowały działy marketingu w Polsce.

    - Redukcje pracowników

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2690

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament