Kreatywni analitycy w marketingu
- Trendy w wynagrodzeniach w działach marketingu Kreatywni analitycy w marketingu
DOROTA CZERWIŃSKA
Dziś największe szanse na znalezienie dobrej pracy mają marketingowcy, którzy oprócz tradycyjnej wiedzy z tej dziedziny mają umiejętności analizy danych.
Recesja i ograniczanie kosztów nie ominęła działów marketingu. Pracę stracili głównie pracownicy wspierający działania osób, które zajmowały się promocją konkretnych produktów. Dlatego dziś pracownicy na takich stanowiskach jak project manager czy brand manager (odpowiedzialni za promocję określonych marek i produktów) mają o wiele więcej pracy, a takie same, jak twierdzą specjaliści, zarobki jak rok temu. Działy marketingu kurczyły się zwłaszcza w bankowości i ubezpieczeniach. Mniej zwolnień miało miejsce w firmach branży FMCG (dóbr szybkozbywalnych). Wiele przedsiębiorstw postanowiło połączyć funkcje dyrektora sprzedaży i marketingu. W takiej sytuacji jeden lub drugi musiał pożegnać się z firmą. Zdarzało się też, że zachodnie centrale likwidowały działy marketingu w Polsce.
- Redukcje pracowników
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta