Wszystko ma swój sezon
Wszystko ma swój sezon
Kilka miesięcy temu reklamy banków były niemal tak popularne jak proszków do prania czy pokarmów dla zwierząt. I nic dziwnego, gdyż ich budżety reklamowe były w 2001 roku o kilkanaście procent wyższe niż teraz.
Średnio w ciągu roku instytucje branży finansowej (banki, ubezpieczenia, fundusze) wydają na reklamę siebie i swoich produktów około 500 mln zł. Wyjątkiem był rok 1999, kiedy to rozpoczynały działalność fundusze emerytalne. Wtedy wydatki na reklamę sektora finansowego przekroczyły miliard złotych. W 2001 roku same banki wydały na reklamę 238 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że w 2002 roku ta kwota będzie o kilkanaście procent niższa.
Sami bankowcy przyznają, że wpływ na ograniczenie nakładów na reklamę ma w dużej mierze sytuacja społeczno-gospodarcza. - Zmniejszamy nakłady oraz podchodzimy do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta