Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Interes pod cudzym szyldem

09 sierpnia 2002 | Ekonomia | PB
źródło: Nieznane

Franszyza Dobry pomysł dla drobnego handlu i gastronomii

Interes pod cudzym szyldem

Coraz więcej firm i osób decyduje się rozwijać działalność w oparciu o umowy franszyzy. Bo to i niższe koszty, i mniejsze ryzyko.

Franszyza - w największym skrócie - polega na udostępnieniu praw do znaku towarowego innej firmie, w zamian za opłatę naliczaną od sprzedaży, a często także opłatę wstępną. W porównaniu do tradycyjnych form ekspansji rynkowej franszyza charakteryzuje się niższymi kosztami, a co za tym idzie, niskim stopniem ryzyka, przy jednoczesnym zdynamizowaniu tempa zdobywania rynku.

Na początku był McDonald's

Na świecie franszyza jest najbardziej popularna w segmencie usług motoryzacyjnych oraz gastronomicznych. Większość z systemów działa na rynku amerykańskim i europejskim. Rynkami przyszłości są jednak południowa Azja i Ameryka, a nawet południowa Afryka.

Z ostatnich badań Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji wynika, że w Polsce działa około 90 systemów franszyzowych. Dominują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2692

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament