Dlaczego latawiec?
- Od czytelników Dlaczego latawiec?
WOJCIECH MIEROWSKI, MARIUSZ PRZYBYŁ
Z pokorą i wdzięcznością przyjmujemy każdy - nawet mocno krytyczny - artykuł w sprawie logo i promocji Polski. Temperatura emocjonalna wypowiedzi potwierdza, jak paląca jest to kwestia, jak duże mamy problemy z własną tożsamością i wizerunkiem Polski. Głos w tej dyskusji zabrał 19 sierpnia na łamach "Rzeczpospolitej" Erazm Ciołek. Tekst ten uświadomił nam, że powinniśmy przedstawić zarówno proces, który doprowadził do powstania nowego znaku promocyjnego Polski, jak i znaczenie latawca.
Jak zatem powstał znak z latawcem? Fazę projektowania poprzedziła analiza wszystkich dostępnych badań na temat wizerunku Polski w świecie, w szczególności badań sondażowych prowadzonych przez Instytut Spraw Publicznych. W pracy nad znakiem duże znaczenie mają badania jakościowe, polegające na zbieraniu i analizowaniu poglądów, odczuć i reakcji wybranych respondentów.
Badania takie przeprowadziliśmy w grupie korespondentów zagranicznych pracujących w Polsce oraz wśród menedżerów zarządzających europejskimi i amerykańskim firmami w naszym kraju. Pytaliśmy, co wiedzieli o Polsce przed przyjazdem, czym Polska
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta