Ochrona przed nieuczciwą konkurencją - poradnik dla przedsiębiorców i konsumentów
Sprzedaż z premią Powrót na stronę tytułową broszury
ANNA SOBCZAK, SPECJALISTA W DEPARTAMENCIE OCHRONY INTERESÓW KONSUMENTÓW W UOKIK
Na rynku coraz szerzej występuje zjawisko sprzedaży premiowanej nieodpłatnymi nagrodami w postaci towarów lub usług. Tego typu praktyki mogą zakłócać konkurencyjność na rynku ze szkodą dla małych i średnich przedsiębiorców, których często nie stać na fundowanie atrakcyjnych, z reguły kosztownych upominków. Mając to na względzie, ustawodawca zakazał w dodanym przez nowelę art. 17a stosowania niektórych form nagród.
Zgodnie z tym przepisem czynem nieuczciwej konkurencji jest sprzedaż towarów lub usług połączona z przyznaniem wszystkim albo niektórym nabywcom towarów lub usług nieodpłatnej premii odmiennej od przedmiotu.
Jednak za taki czyn nie uznano sprzedaży z premią:
- o niewielkiej wartości lub próbki towaru,
- będącej wygraną w loteriach promocyjnych, organizowanych na podstawie przepisów o grach losowych, zakładach wzajemnych i grach na automatach lub konkursach, których wynik nie zależy od przypadku.
Generalnie więc - poza wskazanymi wyjątkami - sprzedaż premiowana nieodpłatnymi nagrodami w postaci towarów i usług odmiennych od przedmiotu sprzedaży co do zasady będzie
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta