Ochrona przed nieuczciwą konkurencją - poradnik dla przedsiębiorców i konsumentów
Nowe zagrożenia na rynku wymusiły zmianę przepisów Powrót na stronę tytułową broszury
CEZARY BANASIŃSKI, PREZES URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. nr 47, poz. 211 ze zm.; dalej: ustawa) daje szerokie możliwości przeciwdziałania praktykom naruszającym zasady uczciwej konkurencji.
Za czyn nieuczciwej konkurencji uznaje działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża ono lub narusza interes innego przedsiębiorcy czy konsumenta. Jest to definicja na tyle szeroka, że pozwala objęć wszelkie zjawiska, które mogłyby lub przyczyniają się do zniekształcenia konkurencji na rynku. Zasada utrzymania zdrowej konkurencji ma natomiast podstawowe znaczenie dla funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i przyszłego funkcjonowania rynku polskiego w ramach wspólnego rynku europejskiego.
Za czyny nieuczciwej konkurencji uznaje się w szczególności: wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa; fałszywe lub oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów lub usług; wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług; naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa; nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy; naśladownictwo produktów; pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie; utrudnianie dostępu do rynku; przekupstwo osoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta